1 Nisan 2009 Çarşamba

Çekmediğim Dertler Çile Kalmadı..... !!!!

Bu aralar hangi blog a uğrasam birileri regl ağrısı çekiyor. Yıllardır ben de aynı acılardan müzdariptim. Öyle bir acı ki okula, işe gidemiyordum. İşe gitmeyi bırak acıdan, ayaklarımın ağrısından, titremesinden ve mide bulantısından ayağa kalkamıyordum. ( sinir, stres, ağlama krizlerini saymıyorum) Acaba kist mi var? Ben de kesin bir şeyler var? diye diye kendimi yiyordum. Sonra bir gün bütün korkularımı bir kenara bırakıp doktora gitmeye karar verdim. Karnıma jel sürüldü, ultrasonla bakıldı allaha şükür kist mist çıkmadı.


Meğer regli ağrısı genelde magnezyum eksikliğinden kaynaklanıyormuş. Regl döneminde magnezyum düzeyi azalıyormuş ve tatlı isteği artıyormuş. Annem hep sen kendini şartlandırıyorsun canın ondan tatlı istiyor, bir kaşık bal ye tatlı isteğin falan kalmaz diyordu. Olmuyor işte kanmıyor benim bünyem bir tatlı kaşığı bala falan. Okusun bakalım şimdi neden canım tatlı istiyormuş. Bilim dünyasına şükürler olsun Sonunda beni bir konuda haklı çıkardı! Sigara, kahve, tuz ve aşırı çaydan uzak durulması gerekiyormuş. Sigara haricinde hepsine varım. Azaltabilirim hatta ağzıma bile koymam. Aslında şimdi bir yerde okudum da karbonhidrat ve tatlıdan da uzak durmak şartmış regl öncesinde. Neyse bu yine de beni haksız çıkarmaz. Sonuçta tatlı isteğinin olduğu bir gerçek. Doktorumun söylediğine göre ben de bir anormallik olup olmadığını anlamak için magnezyum desteği vermesi gerekiyormuş. Bana Magnesium Diasporal 300 die bi ilaç verdi. Regl olduğum dönemler dahil olmak üzere her gün yarım bardak suya karıştırıp içtim. Regl dönemime 1 gün kala da kanımın sulanması için 1 Sedergine'i yarım bardak suyla indirdim mideye. Doktora gittiğimden beri bu 3. regl dönemim ve o çektiğim acılardan eser yok. Tabi yine bitkin, halsiz, sinirli ve hafif ağrım oluyor ama o çektiğim eziyetten sonra ağrım var demeye utanır insan . Beni daha da allak bullak eden regl öncesinde ve sonrasında aldığım yaklaşık bin tane ilacı çöpe attım, kullandığım Magnesium Diasporal hem ağrılarımı geçirdi hem de magnezyum düzeyim düşmediği için artık danalar gibi tatlılara saldırmıyorum. Daha önce doktora gitmeyip o gerzek ağrıları yıllarca çektiğim için kendime çok kızıyorum ama yapacak bir şey yok kısmette o acıları çekmekte varmış!

7 Comments:

mehbup said...

Ay canım benim, ağrıların sona ermesine sevindim..Keşke önce gitseydin...Demek ki çekmen gerekiyormuş sancıları..Artık bitti ya..Bir daha göstermesin o sancıları..Sağlıcakla kal..

lemur said...

bende adet öncesi danalar gibi tatlı yiyenlerdenim.gece yarısı kalkıp bir kavonoz nutella yiyorum mesela,normal zamanlarda ise asla tatlı sevmeyen bir insanım.magnezyum eksikliğinden mi oluyomuş..
aydınlattığın için saol canım.

tugbisimm said...

@ MEHBUP
Sorma canım ya senelerce çektim ya aptallığıma doymayayım. Ama doktorun da büyük rolü var bir arkadaşım da gitti bu yüzden doktora ona hiç böyle bir şey söylememiş doktoru.

@ Lemur
Rica ederim hayatım. Bildiğim kadarıyla magnezyum seviyesi düştüğü için tatlı istiyormuşuz:)) Psikolojik mi bilmiyorum ama ben ilacı kullandığımdan beri öle çok tatlı istemio canım

dimple said...

bende aynı dertleri çektim banada aynı şekilde uygulama yaptı yoksa nutella'dan komaya girmek üzereydim..iyileşmene sevindim...
banada doktorun etkisi büyük gerçi bir sene sonra kist görüldü bende ama atlattım...sanada geçmiş olsun ... :)

tugbisimm said...

teşekkürler dimple komaya girmeden kistin büyümeden atlatmışsın sevindim :))

şirinem said...

canım benim öncelikle doktora gitmekle çok isabetli bir karar verip kendini yemekten kurtulmuşsun :))senin adına sevindim.
Sabır ve sevgilerin birleştiği Dostlukların daha çok büyüdüğü Belki yorgun belki yoğun Yinede mutlu ve umutlu Güzellikler dolu günler Seninle Olsun

tugbisimm said...

teşekkür ederim şirinem o güzel günler hepizin olsun inşallah